20 ارز برتر در جهان
نوشته شده توسط : Mihayloo

به گفته سازمان ملل متحد ، 180 ارز مناقصه قانونی دارند ، اما وقتی از آنها سؤال شد که قوی ترین ارز در جهان چیست ، چه چیزی به ذهن خطور می کند؟دلار آمریکا که به دلیل موضع سیاست پولی هولناک فدرال رزرو در پاسخ به تورم پرشور تقویت می شود. یا یورو ، علی رغم صندوق بین المللی پولی که فقط 0. 5 ٪ رشد در اقتصاد اروپا در سال 2023 را پیش بینی می کند و هشدار می دهد که "بدترین وضعیت هنوز به وجود آمده است" به دلیل جنگ در اوکراین ، ثبت تورم و تأثیر همه گیر Covid-19وادشاید پوند انگلیس ، علی رغم تصویر داخلی چالش برانگیز انگلیس؟تعجب خواهید کرد که یاد می گیرید ارز هایی وجود دارند که از سه گانه بهتر هستند.

FXOPEN لیستی از 20 ارز برتر جهان در جهان را از سال 2022 گردآوری کرده است. یاد بگیرید که شماره یک است و با وجود عنوان Lathers از مشهورترین ، معامله شده ترین ، و GBP قوی تر است ، و از این تعداد ، یورو و GBP قوی تر است. بیشترین ارزهای گسترده جهان.

ارزهای تجاری شامل همزمان خرید یک ارز و فروش دیگری است که به عنوان مقایسه ارز شناخته می شود. در لیست زیر ، تمام ارزها در برابر یک دلار آمریکا نقل شده است. هزینه های معاملاتی Fxopen را بررسی کنید و یاد بگیرید که چگونه می توانید جفت های فارکس را تجارت کنید.

20. برزیل واقعی

علامت: R $ ؛کد: BRL

نرخ ارز: 0. 19 دلار

برزیل یکی از صادرکنندگان برتر منابع خام جهان است. این کشور از سال 1994 به عنوان پول قانونی واقعی داشته است و اکنون قوی ترین ارز آمریکای لاتین است. با توجه به مشکلات اقتصادی اخیر این کشور ، رئال تنظیمات متعددی را تجربه کرده است ، اما در ابتدای سال 2022 عملکرد شدیدی را نشان داد.

19. دلار فیجیان

علامت: fj $ ؛کد: FJD

نرخ ارز: 0. 44 دلار

دلار فیجی با سبد ارزهای وزنی که شامل دلار استرالیا ، دلار نیوزیلند ، دلار ایالات متحده ، ین ژاپنی و یورو ، تحت رژیم نرخ ارز ثابت فیجی است ، گره خورده است.

فیجی یکی از پیشرفته ترین اقتصادها را در بین جزایر اقیانوس آرام دارد. بخش قابل توجهی از صنعت کشاورزی کشور به کشاورزی معیشت اختصاص داده شده است. دو صنعت بزرگ برای تولید پول نقد خارجی گردشگری و صادرات شکر است.

18. لوی بلغاری

علامت: лВ ؛کد: BGN

نرخ ارز: 0. 51 دلار

بلغارستان دارای اقتصاد صنعتی است و از طبقه متوسط رو به بالا محسوب می شود. از سال 2009، تورم زیر 5 درصد در نوسان بوده است، اما عمدتا ثابت مانده است. عمده صادرات پوشاک، ماشین آلات و آهن و فولاد است. بر اساس آخرین اعلامیه دولت در ماه مه 2022، بلغارستان، یکی از اعضای اتحادیه اروپا از سال 2007، یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود در سال 2024 اتخاذ خواهد کرد. هنگامی که این کشور تمام پنج شرط لازم برای همگرایی یورو را برآورده کرد - که در حال حاضر سه مورد از آنها را برآورده می کند - این تغییر خواهد شد. اتفاق خواهد افتاد.

17. دلار نیوزلند

علامت: NZ$; کد: NZD

نرخ ارز: 0. 61 USD

بر اساس مطالعه انجام شده توسط بانک تسویه بین المللی، "کیوی" از سال 2010 رتبه دهم را در فهرست ارزهای پرمعامله به خود اختصاص داده بود اما در ماه اکتبر به رتبه چهاردهم سقوط کرد. صنعت تولید در نیوزلند اخیراً به آرامی در حال رشد بوده است، اما در ماه اکتبر شاهد رکود بود. PMI تولید از 51. 7 در سپتامبر به 49. 3 کاهش یافت. این کمترین میزان از آگوست 2021 بود که کووید کشور را در قرنطینه قرار داد. دلار نیوزلند با وجود ارقام ضعیف تولیدی در حال افزایش است.

16. دلار استرالیا

علامت: $; کد: AUD

نرخ ارز: 0. 67 USD

دلار استرالیا نه تنها در استرالیا بلکه در برخی از ایالت‌های جزیره‌ای اقیانوس آرام، ارز رسمی قانونی است. AUD که ارتباط قوی با کالاهایی مانند آهن، مس و طلا دارد، یکی از پرکاربردترین ارزها در بازار ارز است. ارزش دلار استرالیا بسیار نوسان و ضد چرخه است، به این معنی که هیچ ارتباطی با ارزهای دیگر ندارد.

دلار استرالیا با سهم روزانه 6. 9 درصد، پنجمین ارز پرمعامله در بازارهای ارز جهان در سال 2016 بود. پول استرالیا در گردش در همان سال 71. 12 میلیارد دلار استرالیا یا 2932 دلار استرالیا برای هر نفر در استرالیا، شامل پول نقد بود. ذخایر نگهداری شده توسط سیستم بانکی، وجوه نقد در گردش در خارج و وجوه نقد نگهداری شده به عنوان ذخیره ارزی.

15. دلار برونئی

علامت: B$; کد: BND

نرخ ارز: 0. 73 USD

دلار برونئی و دلار سنگاپور در نتیجه یک توافقنامه مبادله‌پذیری ارز از سال 1967، قابل تعویض هستند. هم دلار سنگاپور و هم دلار برونئی به عنوان "مناقصه معمولی" در هر دو کشور شناخته می شوند.

برونئی به عنوان یک کشور توسعه یافته رتبه بندی شده و دومین شاخص توسعه انسانی در بین کشورهای جنوب شرقی آسیا ، پس از سنگاپور است. حدود 90 ٪ تولید ناخالص داخلی آن از تولید نفت خام و گاز طبیعی گرفته شده است.

برونئی چهارمین تولید کننده بزرگ نفت در جنوب شرقی آسیا است که روزانه حدود 167،000 بشکه نفت تولید می کند. برونئی به لطف تولید روزانه بیش از 25. 3 میلیون متر مکعب گاز طبیعی ، نهمین صادرکننده گاز در جهان است. براساس ذخایر نفت و گاز خود ، فوربس برونئی را به عنوان پنجمین کشور ثروتمند از 182 کشور جهان ارزیابی می کند.

14. دلار سنگاپور

علامت: S $ ؛کد: SGD

نرخ ارز: 0. 73 USD

در سال 2019 ، دلار سنگاپور به سیزدهمین ارز معامله شده در سطح جهان معرفی شد. اقتصاد سنگاپور به عنوان باز ، خلاق ، پر جنب و جوش و دوستانه تجارت تلقی می شود. سنگاپور ، تنها ملت آسیایی که این نمره را دارد ، یکی از معدود کشورهایی است که برای چندین سال دارای رتبه اعتباری AAA از آژانس های رتبه بندی اعتباری بزرگ بوده است. سنگاپور به لطف موقعیت استراتژیک ، نیروی کار بسیار ماهر ، نرخ پایین مالیات ، زیرساخت های پیشرفته و تحمل صفر برای فساد ، مقادیر قابل توجهی از سرمایه گذاری بین المللی را به خود اختصاص می دهد.

با یکی از بزرگترین موقعیت های خالص سرمایه گذاری بین المللی سرانه و دهمین مقام بزرگ ذخیره خارجی در جهان ، سنگاپور به دلیل پایین بودن نرخ مالیات بر درآمد شخصی شخصی و معافیت مالیات بر درآمد و سود سرمایه به عنوان پناهگاه مالیاتی برای ثروتمندان نامیده می شود. از منابع خارجی

13. دلار کانادا

نماد: $ ؛کد: CAD

نرخ ارز: 0. 75 دلار

علاقه سرمایه گذاران به تراز تجاری جهانی کانادا در نتیجه افزایش تقاضای جهانی و قیمت های گزاف برای کالاهای کانادایی که توسط محدودیت های زنجیره تأمین به دلیل وقایع همه گیر و مربوط به جنگ ایجاد می شود ، در حال رشد است. چرخه افزایش نرخ بهره در سراسر جهان نیز به نفع ارز کانادا است. دلار کانادا پس از دلار آمریکا ، یورو ، ین و استرلینگ به عنوان پنجمین ارز ذخیره شده در جهان قرار می گیرد و حدود 2 ٪ از کل ذخایر را تشکیل می دهد.

12. دلار برمودیان

نماد: $ ؛کد: BMD

نرخ ارز: 1. 00 دلار

BMD با نسبت 1: 1 به USD چسبیده است ، هر دو ارز برای معاملات به همان اندازه استفاده می شوند. درآمد سرانه برمودا اکنون چهارمین امتیاز برتر جهان است ، بیشتر به دلیل خدمات مالی دریایی برای شرکت های غیر مقیم ، به ویژه بیمه و بیمه اتکایی در خارج از کشور و همچنین گردشگری.

11. Balboa Panamanian

علامت: b/. ؛کد: PAB

نرخ ارز: 1. 01 دلار

از زمان ایجاد آن ، Balboa به دلار آمریکا چسبیده است ، که به همین ترتیب به عنوان پول قانونی در پاناما نیز با نسبت 1: 1 پذیرفته شده است و همیشه در کنار دلار آمریکا در گردش است.

بخش خدمات ، که حدود 80 ٪ از تولید ناخالص داخلی پاناما و اکثریت درآمد خارجی آن را تشکیل می دهد ، پایه و اساس اقتصاد آن کشور است. کانال پاناما ، بانکی ، تجارت ، منطقه تجارت آزاد Colón ، بیمه ، بنادر کانتینر ، ثبت پرچمدار ، بهداشت و مراقبت پزشکی و گردشگری فقط چند نمونه از خدمات ارائه شده است. تولید منسوجات ، سیمان ، نوشیدنی ، چسب و قطعات جایگزین برای هواپیماها ، همه صنایع در کشور هستند. علاوه بر این ، پاناما منسوجات ، میگو ، شکر ، قهوه و موز را صادر می کند.

10. دلار باهاما

امضا: $ ؛کد: BSD

نرخ ارز: 1. 01 دلار

دلارهای باهاما به دلار آمریکا یک به یک چسبیده اند. گردشگری و امور مالی فراساحلی برای اقتصاد باهاما ضروری است. باهاما ثروتمندترین ملت در غرب هند است و چهاردهمین تولید ناخالص داخلی اسمی در آمریکای شمالی است. این جمعیت 391. 232 نفر جمعیت دارد و یک کشور پایدار و در حال توسعه در مجمع الجزایر لوکایان است. سالهاست که افزایش مداوم درآمدهای گردشگری و افزایش در ساختمان هتل های جدید ، استراحتگاه ها و خانه ها به رشد پایدار تولید ناخالص داخلی کمک کرده است. با سهم 15 ٪ تولید ناخالص داخلی ، خدمات مالی دومین بخش بزرگ اقتصادی در باهاما است.

9. دلار آمریکا

امضا: $ ؛کد: USD

یک اقتصاد مختلط در بازار ، ایالات متحده بزرگترین تولید ناخالص داخلی اسمی و ثروت خالص در جهان را دارد. اقتصاد آن توسط یک زیرساخت به خوبی توسعه یافته ، منابع طبیعی فراوان و بهره وری بالا دامن می رود. از نظر فناوری و نوآوری ، ایالات متحده قدرتمندترین اقتصاد جهان را دارد. تعدادی از بنگاههای آن در خط مقدم پیشرفتهای فناوری ، از جمله هوش مصنوعی ، رایانه ها ، داروهای دارویی ، پزشکی ، هوافضا و نظامی قرار دارند. اقتصاد ایالات متحده ، دولت پایدار و ارتش همه در قدرت دلار آمریکا نقش دارند.

دلار آمریکا در سبد ارز حقوق ویژه نقاشی صندوق بین المللی پول به همراه سایر ارزهای اصلی جهان گنجانده شده است: یورو ، پوند استرلینگ ، ین ژاپنی و یوان چینی. بانک های مرکزی در سراسر جهان ذخایر قابل توجهی از دلار آمریکا را حفظ می کنند و به طور مکرر صورتحساب ها و یادداشت های خزانه داری ایالات متحده را خریداری می کنند.

در اکثر موارد، دلار آمریکا واحد پول رایجی است که برای نقل‌قول، تجارت و تسویه پرداخت‌ها برای اقلام در بازارهای بین‌المللی کالا استفاده می‌شود. شاخص دلار آمریکا ابزاری حیاتی برای تعیین قوی یا ضعیف بودن دلار نسبت به سبدی از شش ارز دیگر است.

8. یورو

نماد: €; کد: یورو

نرخ ارز: 1. 04 USD

در 18 جولای 2008 به بالاترین سطح 1. 60 دلار آمریکا رسید و از آن زمان، یورو پس از معامله زیر دلار آمریکا از دسامبر 1999 تا دسامبر 2002، نزدیک به نرخ انتشار اولیه خود معامله می شود. تا حدی به دلیل تهاجم روسیه در سال 2022در اوکراین، این دو ارز در 13 ژوئیه همان سال برای اولین بار در دو دهه به برابری رسیدند. اقتصاد جمعی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقتصاد اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد. پس از ایالات متحده و چین، این کشور سومین اقتصاد اسمی بزرگ در جهان و پس از این دو کشور از نظر برابری قدرت خرید (PPP) است. پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی اتحادیه اروپا در سال 2022 بیش از 16. 6 تریلیون دلار یا تقریباً یک ششم اقتصاد جهان باشد.

پس از دلار آمریکا، یورو دومین ارز ذخیره و دومین ارز پرمعامله در سراسر جهان است. در مجموع، 19 عضو از 27 عضو آن از یورو استفاده می‌کنند که آن را به عنوان ارز رسمی یا بالفعل در 25 کشور، از جمله شش کشور اروپایی دیگر که بخشی از منطقه یورو هستند، تبدیل می‌کند.

7. فرانک سوئیس

نماد: Fr. یا fr.; کد: CHF

نرخ ارز: 1. 06 USD

سوئیس و لیختن اشتاین هر دو از فرانک سوئیس به عنوان ارز رسمی و پول قانونی خود استفاده می کنند. به‌علاوه، به‌عنوان مناقصه قانونی در منطقه ایتالیایی کمپیون دیتالیا تحت محاصره قلمرو سوئیس پذیرفته می‌شود. Büsingen am Hochrhein، یک منطقه آلمانی، فرانک سوئیس را رسما به عنوان پول قانونی به رسمیت نمی شناسد. در عوض، یورو تنها ارز شناخته شده در آنجا است. با این وجود، فرانک سوئیس به طور گسترده به صورت روزانه استفاده می شود.

اقتصاد سوئیس یکی از پیشرفته ترین و پیچیده ترین اقتصادهای بازار آزاد در جهان است. سوئیس به دلیل ثبات سیاسی و اقتصادی، سطح بالای باز بودن گزارشگری مالی و نرخ بهره بانکی پایین، مکان مطلوبی برای سرمایه گذاری خارجی است.

6. پوند استرلینگ

نماد: £; کد: GBP

نرخ ارز: 1. 18 USD

در سراسر جهان، استرلینگ به عنوان ارز ذخیره استفاده می شود. اگرچه پوند انگلیس قوی ترین نیست، اما در میان ارزهای برتر جهان قرار دارد. اقتصاد بریتانیا یکی از پیشرفته ترین، بازار محورترین و یکپارچه ترین اقتصادهای جهانی است. هنگامی که با تولید ناخالص داخلی اسمی (GDP)، برابری قدرت خرید (PPP) و تولید ناخالص داخلی سرانه اندازه گیری می شود، به عنوان ششمین اقتصاد ملی بزرگ در جهان رتبه بندی می شود و 3. 3٪ از تولید ناخالص داخلی اسمی جهانی را تشکیل می دهد. از نظر PPP (برابری قدرت خرید)، بریتانیا 2. 34 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.

پوند انگلیس بیش از 20 سال است که اسماً از دلار آمریکا ارزشمندتر بوده است، با این حال، برگزیت از نظر ساختاری به پوند انگلیس آسیب زد و در نتیجه اعتماد پایین بازار به دولت لیز تراس و "Trussonomics" بیشتر کاهش یافت. به نظر می رسد جرمی هانت، وزیر خزانه داری آمریکا، با کنار گذاشتن کاهش مالیات تراس، بازارها را تثبیت کرده است، که بنابراین کاهش پوند را متوقف کرده است.

اکنون به پنج ارز برتر دنیا رسیده ایم.

5. دلار جزایر کیمن

نماد: $‎; کد: KYD

نرخ ارز: 1. 21 USD

بانک ها دلار آمریکا را به قیمت 82 سنت جزیره کیمن خریداری می کنند و به ازای هر دلار جزیره کیمن 1. 20 دلار آمریکا مبادله می کنند. بخش‌های گردشگری و خدمات مالی مجموعاً بین 50 تا 60 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را در جزایر کیمن، یک قلمرو ماورای دریای بریتانیا در غرب دریای کارائیب، تشکیل می‌دهند. این کشور به عنوان یکی از بهترین پناهگاه های مالیاتی جهان برای افراد و شرکت ها در نظر گرفته می شود. این قلمرو یکی از حوزه‌های قضایی برتر فراساحلی در جهان است، به این معنی که شرکت‌های فراساحلی که در آنجا تشکیل شده‌اند مشمول مالیات بر عایدی سرمایه خارجی یا مالیات بر درآمد نخواهند شد.

4. دینار اردن

نماد د. أ‎ ; کد: JOD

نرخ ارز: 1. 41 USD

اقتصاد اردن هم به عنوان اقتصاد در حال ظهور بازار و هم اقتصاد دانش نوظهور طبقه بندی می شود. پس از بهار عربی 2011 ، رشد اقتصادی این کشور به 2 ٪ کاهش یافته است. با تولید ناخالص داخلی 44. 4 میلیارد دلار از سال 2019 ، اردن در رتبه 89 در سطح جهان قرار دارد. فسفات ها ، پتاس و مشتقات کود آن ، گردشگری ، حواله های خارج از کشور و کمک های بین المللی بخش عمده ای از پایگاه منابع اقتصادی اردن را تشکیل می دهند. اردن برای 93 ٪ از نیازهای انرژی داخلی خود به گاز طبیعی متکی است زیرا فاقد منابع نفتی قابل دوام تجاری ، وسعت عظیمی از جنگل های اقتصادی قابل دوام یا ذخایر زغال سنگ است. چندین منطقه صنعتی در اردن وجود دارد که کالایی را برای صنایع نساجی ، هوافضا ، دفاع ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، داروسازی و آرایشی تولید می کند.

اقتصاد اردن از منابع آب محدود ، اعتماد کامل به نفت وارداتی و ناآرامی ها در مناطق اطراف با چالش های اساسی روبرو است. این در نظر گرفته شده بود که دینار اردن به منظور تشویق سرمایه گذاری ایالات متحده در اردن از طریق نرخ ارز پایدار ، با دلار در ارتباط باشد.

3. ریال عمانی

نماد ر. R. O. یا ﷼ ؛کد: OMR

نرخ ارز: 2. 60 دلار

OMR سومین واحد ارز قابل ارزش در جهان است. دلار آمریکا توسط بانک مرکزی عمان برای 0. 384 عمانی ریال خریداری شده و در 0. 386 عمانی ریال فروخته می شود. صنعت نفت بر اقتصاد عمان حاکم است و تجارت و ماهیگیری در سواحل کشور رخ می دهد. نفت 50 ٪ از تولید ناخالص داخلی ، 45 ٪ از درآمد دولت و 64 ٪ از کل درآمد صادرات را تشکیل می دهد. بخش محصولات نفتی یکی از مهمترین در اقتصاد عمانی است و بیش از نیمی از سلطان تولید ناخالص داخلی عمان را ایجاد می کند.

اولین برنامه برای اجرای Vision 2040 ، برنامه پنج ساله 10 عمان (2020-2020) ، تلاش های خود را برای دستیابی به تنوع اقتصادی متمرکز می کند. پنج صنایع با پتانسیل توسعه قابل توجه و پاداش مالی به عنوان بخشی از استراتژی تنوع اقتصادی عمان در تلاش برای از بین بردن کشور از درآمد براساس نفت و گاز شناخته شده اند. این موارد شامل تولید ، تدارکات و حمل و نقل ، انرژی و معدن ، کشاورزی و شیلات و گردشگری است.

2. دینار بحرین

نماد: . D. B یا BD ؛کد: BHD

نرخ ارز: 2. 66 دلار

نرخ تبدیل BHD 2. 659 دلار در هر یک دینار است که دلالت بر این دارد که در صورت مبادله یک دلار 0. 37 BHD دریافت خواهید کرد.

بزرگترین صادرات اقتصاد بحرین نفتی تصفیه شده است و تا حد زیادی به نفت و گاز وابسته است. بحرین از اواخر قرن بیستم سرمایه گذاری های قابل توجهی در صنایع بانکی و توریستی انجام داده است. بسیاری از موسسات مالی قابل توجه در ماناما ، پایتخت کشور وجود دارد. بخش مالی در بحرین نیز بسیار مرفه است. BHD با 1 دلار = 0. 376 BHD یا حدود 1 BHD = 2. 65957 دلار تنظیم شده است.

بنابراین ارزشمندترین ارز جهان چیست؟

1. دینار کویتی

نماد: د. یا kd ؛کد: KWD

نرخ ارز: 3. 27 دلار

کویت کشوری نسبتاً کوچک که بین عراق و عربستان سعودی واقع شده است ، دارای اقتصاد مرفه نفتی است. طبق اعلام بانک جهانی ، با درآمد ناخالص ملی برای هر نفر ، کویت پنجمین کشور ثروتمند جهان است. براساس سرانه تولید ناخالص داخلی ، اقتصاد کویت بیستمین کشور بزرگ جهان است. با توجه به استراتژی های متنوع بیشمار ، نفت امروز 70 ٪ از درآمد صادرات و 43 ٪ از تولید ناخالص داخلی کلی کشور را کمک می کند. اکثر کشورها برای تأمین نیازهای نفتی خود به کویت تکیه می کنند. اما ، زیرا آنها برای انجام این کار باید در دینارها بپردازند ، نرخ ارز بیشتر است. دومین بخش بزرگ در کویت ساخت فولاد است.

برخلاف نیجریه و چندین کشور آفریقایی دیگر ، کویت از پولی که از فروش نفت به دست می آورد برای رشد زیرساخت ها و بخش های خرد اقتصادی خود استفاده می کند. واقعیت جالب دیگر این است که افراد مشمول مالیات بر درآمد شخصی (PIT) در کویت نیستند.

در نتیجه

اقتصاد کشورهای مختلف به دلیل وقایع خبری سیاسی و سایر تحولات ، دستخوش تغییرات سریع می شود. در نتیجه ، ترتیب خاصی که بالاترین ارزها در آن رتبه بندی می شوند نیز ممکن است تغییر کنند. این می تواند برای معامله گران سودمند باشد که از این نوسانات استفاده کنند. برای تجارت در بازار ارز ، می توانید یک حساب کاربری با Fxopen باز کنید و بیش از 50 جفت فارکس را 24 ساعت شبانه روز از یکشنبه شب تا جمعه شب تجارت کنید.

مبتدیان می توانند با افتتاح یک حساب نمایشی ، با پول مجازی تجارت در بازار واقعی با پول مجازی بیاموزند.

آیا داشتن ارز بسیار ارزشمند به اقتصاد سود می برد یا به آن آسیب می رساند؟

هر یک امکان پذیر است: در حالی که برخی از کشورها ممکن است از داشتن ارز قوی بهره مند شوند ، برخی دیگر ممکن است با ضعیف تر عمل کنند ، زیرا ارز ضعیف تر به تجارت صادرات آنها کمک می کند. این کشورها گرفتن سهام قابل توجه در بازار ساده تر هستند زیرا محصولات آنها برای خرید بسیار مقرون به صرفه تر است. این ممکن است همیشه بزرگترین خط عمل برای افزایش درآمد صادرات نباشد. ارزهایی مانند شیلینگ تانزانیا و نیجریه نیجریه به دلیل مسائل جدی اقتصادی در کشورهای مربوطه ضعیف تر هستند.

عوامل تعیین کننده ارزش ارز یک کشور چیست؟

ارز را می توان تحت تأثیر طیف گسترده ای از شرایط قرار داد. دولت باید روی چند متغیر کلیدی اقتصادی ، از جمله مانده حساب جاری ، نرخ بهره ، رشد اقتصادی و تورم تمرکز کند. عوامل زیر باعث افزایش ارزش ارز می شود:

  • گسترش اقتصادی تحریک شده
  • 2 ٪ سالانه افزایش متوسط در نرخ تورم است
  • بهبود تعادل تجارت. کل درآمد ، محصولات ، خدمات و نقل و انتقالات ارزی به و از سایر کشورها در مانده تجارت گنجانده شده است.
  • دولت کشور نرخ بهره را بالا می برد
  • معرفی مقررات دولتی که پتانسیل تأثیرگذاری بر اقتصاد سمت عرضه و غیره را دارند.

چه چیزی بر نرخ ارز تأثیر می گذارد؟

در حقیقت ، عوامل مختلفی بر نرخ ارز تأثیر می گذارد. مثالها شامل میزان خرید و فروش کشور از نظر محصولات و خدمات در بازار جهانی ، تغییر در هزینه واردات و صادرات و تکامل اقتصادهای جهانی و ملی است. با این حال ، از آنجا که نرخ ارز نسبی است ، بسته به کشوری که شما آنها را در هر زمان خاص با آنها مقایسه می کنید ، نوسان دارند. بنابراین ، نرخ ارز می تواند تحت تأثیر شرایط و سیاست های اقتصادی (مانند موارد مربوط به بدهی ، نرخ بهره و تورم) قرار گیرد.

بیشترین و پر کاربردترین ارز در جهان چیست؟

دلار آمریکا که توسط فدرال رزرو (FED) صادر شده است ، مناقصه قانونی این کشور است. با متوسط حجم روزانه 2. 9 تریلیون دلار آمریکا ، بیشترین معامله ارز در سراسر جهان است. استفاده گسترده آن به دلیل عوامل مختلفی است. اول از همه ، ایالات متحده بزرگترین اقتصاد جهان را دارد و بازیگر اصلی تجارت است. به عنوان اصلی ترین "ارز ذخیره" برای تجارت و سرمایه گذاری بین المللی ، دلار آمریکا توسط بانکهای مرکزی و تجاری نگهداری می شود و تخمین زده می شود که حدود 63 ٪ از کل ذخایر ارز را به خود اختصاص دهد. سوم ، قیمت چندین کالا مانند طلا ، نفت و مس به دلار آمریکا بیان شده است.

پایدارترین ارز جهان چیست؟

بیشتر سرمایه گذاران فرانک سوئیس (CHF) را که اغلب به عنوان امن ترین ارز در جهان ، به عنوان یک دارایی پناهگاه امن تلقی می شود ، مشاهده می کنند. این امر به این دلیل است که سوئیس یک کشور خنثی با سیاست های پولی صدا ، سطح پایین بدهی و یک سیاست خارجی خنثی است.

ضعیف ترین ارز در جهان چیست؟

در اینجا "ضد 11" ارز است که به دلیل نرخ بالای تورم کشورها ، ناآرامی های سیاسی مداوم و اقتصادهای ضعیف می توانند ضعیف ترین آنها در نظر گرفته شوند:

  • ونزوئلا بولیوار (1 USD = 8. 9196 VES)
  • ریال ایرانی (0. 000024 دلار)
  • دونگ ویتنامی (0. 000040 USD)
  • Sierra Leonean Leone (0. 000056 USD)
  • روپیه اندونزی (0. 000064 دلار)
  • KIP Laotian (0. 000059 USD)
  • ازبکستان سام (0. 000091 دلار)
  • فرانک گینه (0. 00012 دلار)
  • پاراگوئه گوارانی (0. 00014 دلار)
  • کامبوج ریل (0. 00025 دلار)
  • شیلینگ اوگاندا (0. 00027 دلار)

جفت های اصلی ارز چیست؟

هنگام قرار دادن معامله در بازار فارکس ، معامله گران انتخاب گسترده ای از جفت ارز را برای انتخاب دارند. به هر جفت ارز که شامل دلار ، بزرگترین اقتصاد جهان در حال حاضر است ، به عنوان یک جفت اصلی ارز گفته می شود. بیشترین جفت ارز معامله شده در بازار ارز به عنوان جفت های اصلی شناخته می شود. تصور می شود که شش جفت مهم فارکس زیر در کل جهان دوست داشتنی ترین هستند:

در بازار فارکس ، عمده ترین ارزها ترین ارز و مرتباً معامله می شوند.

FXOPEN یک کارگزار جهانی فارکس و CFD است که شبکه ای از کارگزاری های جهانی تنظیم شده توسط FCA ، CYSEC و ASIC تنظیم شده است. FXOPEN حسابهای معاملاتی ECN ، STP ، Micro و Crypto (وابسته به نهاد) را ارائه می دهد.





:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: